VARNA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

Varna Teknik Üniversitesi

Köklü bir tarihi ve uluslar arası geçerliliği olan Varna Teknik Üniversitesi Bulgaristan`ın en büyük 2. Teknik Üniversitesi`dir. Bulgaristan`ın denizcilik başkenti olan Varna`da kurulmuş olup, 11 eğitim ve spor binası, 86 öğretim salonu, 174 eğitim laboratuvarı ve toplam 28300 m² ‘lik alanı mevcuttur. Üniversiteye bağlı 950 yataklı 3 öğrenci yurdu, 2 dinlenme yeri ve 1 yemekhane bulunmaktadır. Varna Teknik Üniversitesinde her yıl ortalama 7 600 öğrenci eğitim almaktadır ve bunların 6000`i örgün öğretim, 1600 ‘ü ise açık öğretimdir. Bunun içinde Türkiye`den 550 öğrenci olmak üzere Yunanistan, Kıbrıs, Suriye, Yemen, Moldavya, Makedonya ve diğer ülkelerden de öğrenciler bulunmaktadır.

Varna Teknik Üniversitesinin akademik birimini 458 öğretim görevlisi oluşturmaktadır. Bunlardan 24`ü profesör, 155`i doçent, 266`sı doktora ve 20`si teknik bilimler doktorluğuna sahiptir. Üniversitede eğitim 4 aşamada olup bunlar; Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora`dır.



BÖLÜMLER

Bilgisayar Mühendisliği
Haberleşme Mühendisliği
Elektronik Mühendisliği
Otomasyon Mühendisliği
Makine İnşaat Mühendisliği
Otomotiv Mühendisliği
Isı Teknik Mühendisliği
Elektrik Mühendisliği
Elektro-Enerji Mühendisliği
Dizayn Mühendisliği
İşletme Mühendisliği
Deniz Ulaştırma Mühendisliği
Gemi İnşaat Mühendisliği
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Güverte
Avrupa Siyasal Bilimler
Kamu Yönetimi
Bilgisayar Mühendisliğinde okuyup 3. Sınıfa gelmiş öğrenciler istedikleri taktirde İskoçya`daki Abertay Üniversitesinde devam edebilmekte ve çift diploma alabilmektedir. Varna Teknik Üniversitesi Avrupa Üniversiteler Birliğinin üyesi olup uluslararası geçerliliğe sahiptir. Varna Teknik Üniversitesi Avrupa`da bulunan üniversiteler ile Socrates, Leonarda Da Vinci, Erasmus gibi programlara aktif olarak katılmakta, öğrenciler öğretim stajlarını ve diploma tezlerini çeşitli Avrupa ülkelerinde tamamlamaktadır.



YAŞAM VE SOSYAL OLANAKLAR

Üniversite tarafından her yabancı uyruklu öğrenciye yurtta yer garanti edilmektedir. Odalar ikişer veya üçer kişilik olup tuvalet ve banyoları her oda için ayrıdır. Öğrenci dilediği taktirde odasına telefon, kablolu TV ve internet bağlantısı yaptırabilmektedir. Öğrenci yurtları üniversitenin yakınında olduğu için, okula giderken herhangi bir ulaşım aracı kullanmaya gerek yoktur. Varna Teknik Üniversitesindeki eğitim dili Bulgarca`dır.
ÖĞRETİM HARÇLARI

Varna Teknik Üniversitesinin öğrenim harçları aşağıdaki gibidir:
Hazırlık Sınıfı 2000 Euro 1 Yıl

Lisans 2500 euro 4 Yıl

Yüksek Lisans 2500 Euro +1.5 Yıl

Doktora 3000 Euro +3 Yıl

Öğrenim harçları her dönemin başında olmak üzere iki taksitte ödenmektedir.
Paylaş :
İlgili Etiketler: Varna Teknik Üniversitesi ,Varna Teknik Üniversitesi ,Plovdiv Teknik Üniversitesi ,Varna Teknik Üniversitesi , Sofya Teknik Üniversitesi ,Bulgaristan Üniversiteleri , Bulgaristanda Üniversite , varna teknik üniversitesi gemi güverte ,varna teknik üniversitesi Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği ,Varna Teknik Üniversitesi Gemi İnşaat Mühendisliği ,Varna Teknik Üniversitesi Gemi Kaptanlığı ,Varna Teknik Üniversitesi İnşaat mühendisliği ,Varna Teknik Üniversitesi gemi ,Varna Teknik Üniversitesi güverte

Bulgaristan`da Eğitim ve Bulgaristan Üniversiteleri
bulgaristanda eğitim Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı Bulgaristan Üniversiteleri Denince Profesyonel ProEducation LTD. ŞTİ. Akla Gelir.Bulgaristan Üniversiteleri
Bulgaristan Üniversiteleri