BULGARİSTANDA EĞİTİM Bulgaristan'da Eğitim Bulgaristanda Üniversite

Bulgaristan`da Eğitim





Geleceğin Avrupa Birliği üyesi Bulgaristan, Türkiye`ye yakınlığı ve tarihi bağlarıyla Türk öğrenciler için her geçen gün daha ilgi çekici bir eğitim pazarı haline dönüşüyor. Bulgaristan`da Eğitim hakkında bilgileri ProEducation LTD. ŞTI `den öğrenbilirsiniz..

Bulgaristan`da eğitim hakkında aradığınız tüm bilgiler burada! Üniversiteler hakkında bilgiler ile Tıp, mühendislik ve eczacılık eğitiminin yanı sıra mastır ve doktora imkanları ve çok daha fazlası...

2007 senesinde AB’ye üye olan Bulgaristan’da eğitime ayrılan yüksek fonlardaki yardımıyla Avrupa standartlarına ulaşan lisans ve yüksek lisans eğitimi ile yurtdışı eğitimde bir cazibe merkezi haline gelen Bulgaristan’da, yaklaşık 3 bini Türk olan 30 bin yabancı öğrenci eğitim görmektedir.

Bulgaristan Eğitim Sistemi



İlköğretim ve Lise Eğitim Sistemi




Akademik (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) Eğitim Sistemi




Dil Eğitim Sistemi





Öğrencilerin üniversiteye kabulleri lise notlarına bakılarak yapılmaktadır. Burada öğrencinin hangi lise programında okuduğunun bir önemi yoktur. Mesela eşit ağırlıktan mezun olan bir öğrenci matematik ders notu en az üç ise bilgisayar mühendisliği gibi istediği mühendislikte okuyabilmektedir. Bununla birlikte 2 yıllık meslek yüksekokulu mezunları DGS sınavı olmaksızın kendi dallarında lisans tamamlayabilirler. Bulgaristan`da eğitim

Akademik (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) Eğitim Sistemi



Bulgaristanda eğitim sistemi Ukrayna’yla aynı niteliklere sahiptir. Eğitim dili Bulgarca veya İngilizce olup her öğrencinin, sadece dil eğitimi yapılan hazırlık sınıflarında okuması mecburidir. Hazırlık sınıfları akademik yıl gibidir. Birinci seviyeden dördüncü seviyeye 9 ay sürmektedir. Öğrenci, tüm dersleri almak zorunda olduğunu gibi programda öngörülen devamsızlık ders saatlerinin %10 üzerinde olursa, öğrencilik hakkını kaybetmektedir. Değerlendirmeler altılık not sistemi üzerinden yapılmaktadır. 2 yani zayıf alındığında dönem tekrarı gerekmektedir. Hazırlık sınıflarında dil eğitiminin yanı sıra üniversiteye hazırlık amacıyla, öğrencinin seçeceği bölüme yönelik dersler de verilmektedir. Bunun için, öğrencinin hazırlık eğitimine başlamadan önce hangi alanda lisans eğitimi göreceğine karar vermesi gerekmektedir.

Hazırlık Eğitiminde Öğrencinin Seçebileceği Bölümler

Mühendislik, Teknoloji ve Doğa Bilimleri: Bu bölümde hazırlık eğitimi alan öğrenciler Bulgaristan’daki üniversitelerde, Radyofizik, Fizik, Matematik, Mühendislik bölümleri, Teknoloji bölümleri, Sibernetiks, Kimya, Coğrafya üzerine lisans eğitimi alabilirler.
Ekonomi: Ekonomi bölümünü seçen öğrenciler üniversitede, ekonomi, işletme, pazarlama, uluslararası ticaret üzerine lisans eğitimi alabilirler.
Hekimlik, Biyoloji ve Ziraat: Bu bölümde hazırlık okuyanlar, tıp ve tarımla ilgili lisans eğitimi alabilirler. Sosyal Bilimler: Sosyal bilimler üzerine ders gören öğrenciler, uluslararası ilişkiler, uluslararası hukuk, gazetecilik, tarih, felsefe, psikoloji, sosyoloji, hukuk gibi insan bilimleri alanında lisans eğitimi alabilirler. ve diğer tüm bölümleri okuma şansları vardır Tıp Eczacılık Dişhekimliği vs...

Öğrencilerin üniversiteye kabulleri lise notlarına bakılarak yapılmaktadır. Burada öğrencinin hangi lise programında okuduğunun bir önemi yoktur. Mesela eşit ağırlıktan mezun olan bir öğrenci matematik ders notu en az üç ise bilgisayar mühendisliği gibi istediği mühendislikte okuyabilmektedir. Bununla birlikte 2 yıllık meslek yüksekokulu mezunları DGS sınavı olmaksızın kendi dallarında lisans tamamlayabilirler.

Bu üniversitelerden alınan diplomalar EUA (Avrupa Üniversiteler Birliği) Diploması olacağı için öğrenci mezuniyet sonrası gerek Türkiye’de gerekse bir başka ülkede iş bulabilmektedir.

Üniversite eğitimi almak istiyorum şartlar nelerdir?

Bulgaristan’da yüksek okul eğitimi alabilmek için en önemli şart lise mezunu olmaktır. Üniversitelerin belirlemiş olduğu asgari lise mezuniyet ortalamaları vardır. Eğitim almak istediğiniz bölüm lise eğitiminizin hangi dalda (fen, edebiyat veya matematik) bitirdiğinize ve bitirme notlarınızı bağlıdır.

Bulgaristanda eğitim ne zaman başlar?

Okuluna bağlı olarak 15 Eylül’den 1 Ekim tarihleri arasında başlamakta olup 9 ay süresince devam eder.

Yıllık öğretim ücreti sonraki yıllarda da aynı mı kalacak?

Öğretim ücretleri günün koşullarına göre her öğretim yılı için Bulgaristan Milli Eğitim Bakanlığı’nın Mütevelli Heyeti tarafından belirlenerek Resmi Gazate’de ilan edilmektedir.

Bulgaristanda Eğitim ücretimi ödemişsem ve herhangi bir sebepten dolayı okula başlayamassam ne olur?

Hangi sebepten dolayı olursa olsun öğrenci eğitimine belirli bir tarihe kadar başlamadığı taktirde öğrencilik hakkını kaybeder ve üniversiteye ödediği ücreti geri alamaz.

Bulgaristanda Hangi dillerde eğitim veriliyor?

Bulgarca, İngilizce, Almanca ve Fransızca eğitim verilmekte. İlk yıl Bulgarca öğrendikten sonra Rusça, Makedonca ve tüm diğer slav dilleri gibi öğrenebilmeniz mümkündür.

Bulgaristanda Lisans eğitim süresi ne kadardir?

Mühendislik, İktisat ve İdari Bilimler’de eğitim süresi 4 yıl , Eczacılık 5.5 yıl , Diş hekimliği 5 yıl , Tıp fakültesinde ise 6 yıldır.

Bulgaristanda Okulumu veya konaklama yerimi değiştirebilir miyim?

Evet. Dil Hazırlık kursu başlamadan önce veya bitirdikten sonra Üniversite değişikliği yapabilirsiniz, ancak seçtiğiniz branşınıza bağlıdır. Örneği Teknik Üniversitesi’nden İnşaat’a geçiş yapabilirsiniz. Eğer konaklama yeriniz kaydolduğunuz okul tarafından ayarlanmışsa okulun idare bölümüne yeni bir yer için başvurabilirsiniz.

bulgaristanda Bütçeme uygun üniversite bulabilir miyim?

olarak öncelikli amacımız öğrencilerimize en kaliteli hizmeti en ekonomik, en hızlı ve en etkin şekilde vermek olduğu için her amaca ve bütçeye uygun üniversite ve program seçeneğimiz mevcuttur. Deneyimli eğitim danışmanlarımız en uygun okulu bulma konusunda size yardımcı olacaklardır.

Bulgaristanda Eğitim ödemesini ne zaman ve nasıl yapabilirim?

Eğitim ödemesini kurs başlamadan 7 gün önce nakit ya da banka transferi ile yapabilirsiniz.

Bulgaristanda Okulumdan veya bölümümden memnun değilsem ne yapmalıyım?

aracılık yaptığı okullar Bulgaristan’ın en iyi okulları arasındadırlar. Tüm bunlara rağmen öğrencinin üniversiteden ya da okuduğu bölümünden farklı nedenlerle memnun olmaması doğaldır. Bu durumda bunu okuldaki görevlilere veya bize hemen bildiriniz ve şikayetçi olduğunuz konuları ayrıntılı bir şekilde açıklayınız. Okul ve

Şirketinin yetkilileri anında sorunları çözeceklerdir. Herşeye rağmen öğrenci tatmin olmamışsa başka bir üniversite veya bölüme geçiş yaptırılır.

Neden Bulgaristanda eğitim görmeliyim?

Son yıllarda yüksek öğretimlerini Bulgaristan’da tamamlamak uluslararası öğrenciler için çok uygun bir seçim olmuştur. Her yıl ortalama 10,000 yabancı öğrenci ülkede ikamet etmektedir. Bunlardan 5,000’ni yabancı dillerde sunulan programları takip etmektedirler. Akademik İşbirliği Ortaklığı’nın (ACA) son dönemde yürüttüğü bir araştırmaya göre, İngilizce sunulan eğitim programları dalında, Bulgaristan Avrupa’da en çok tercih edilen 6. ülkedir. Bulgaristan Eğitim Bakanlığı tarafından verilen lisans, yüksek lisans ve doktora dereceleri bütün Avrupa Birliği ülkelerince tanınmaktadır. Bulgaristan diğer batı Avrupa ülkeleriyle aynı eğitim-öğretim standartlarını göreceli olarak daha ucuz sunmaktadır.

Yabancı öğrenciler için sunulan uluslararası programların denkliği var mıdır?

Bulgar Yüksek Öğretim Sistemi ’Bulgar Akreditasyon Komisyonu’ (NAS) tarafından tanınan kırkiki yüksek öğrenim kurumundan oluşur. Bunların içinde devlet üniversiteleri ve kolejleri, ayrıca özel enstitülerde mevcuttur. 1993’te kurulmuş bağımsız bir kuruluş olan NAS, Bulgar yüksek öğretim kurumlarında yürütülen eğitim ve araştırma faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve denklik verilmesinden sorumludur.

Bu yüksek öğretim kurumlarından alınacak derecelere Türkiye’de denkliğinin verilmesi işlemi Yüksek öğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılmaktadır. Yurtdışına gitmeye karar verdikten sonra YÖK Denklik Bürosu’na dilekçe ile başvurarak gideceğinizi üniversitenin ve programının tanındığına dair bir belge almanızda yarar vardır. Bulgaristan 1 Ocak 2007 tarihi itibariyle Avrupa Birliği üyesi olmuştur. Dolayısıyla Bulgaristan Eğitim Bakanlığı’ndan alınan dereceler Avrupa Birliği ülkelerinde otomatik olarak kabul edilmektedir

Bulgaristan`da eğitim hakkında aradığınız tüm bilgiler burada! Üniversiteler hakkında bilgiler ile Tıp, mühendislik ve eczacılık eğitiminin yanı sıra mastır ve doktora imkanları ve çok daha fazlası Bulgaristan`da Eğitim Bulgaristan`da Eğitim Bulgaristan`da Eğitim

Paylaş :
İlgili Etiketler: Bulgaristan`da Eğitim ,Bulgaristan`da Eğitim ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristan`daEğitim ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristanda Eğitim ,Bulgaristan Eğitim , Bulgaristanda Üniversite ,Bulgaristandaki Üniversiteler ,Bulgaristanda Eğitim danışmanlığı ,Bulgaristanda Bulgaristan , eğitimde Bulgaristan ,bulgaristandaeğitim , bulgaristan ,bulgaristanda bulgaristan üniversiteleri ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristan`daEğitim ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristanda Eğitim ,Bulgaristan Eğitim , Bulgaristanda Üniversite ,Bulgaristandaki Üniversiteler ,Bulgaristanda Eğitim danışmanlığı ,Bulgaristanda Bulgaristan , eğitimde Bulgaristan ,bulgaristandaeğitim , bulgaristan ,bulgaristanda bulgaristan üniversiteleri ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristan`daEğitim ,BulgaristandaEğitim ,Bulgaristanda Eğitim ,Bulgaristan Eğitim , Bulgaristanda Üniversite ,Bulgaristandaki Üniversiteler ,Bulgaristanda Eğitim danışmanlığı ,Bulgaristanda Bulgaristan , eğitimde Bulgaristan ,bulgaristandaeğitim , bulgaristan ,bulgaristanda bulgaristan üniversiteleriüniversiteleri ,Bulgaristan`da Eğitim Hakkında Detaylı Bilgi Veren Site

Bulgaristan`da Eğitim ve Bulgaristan Üniversiteleri
Bulgaristanda Eğitim Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı Bulgaristan Üniversiteleri Denince Profesyonel ProEducation LTD. ŞTİ. Akla Gelir.Bulgaristan Üniversiteleri
Bulgaristan Üniversiteleri