PLOVDİV TIP ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİ

BULGARİSTAN Plovdiv TIP ÜNİVERSİTESİ
Plovdiv Tıp Üniversitesi

Plovdiv şehrinin merkezinde bulunan üniversite, kaliteli ve yeterli uzman eğitim kadrosu ve eğitim için gereken üst düzey teknolojik imkanları,sınıfları ve laboratuarları ile bölgenin en önemli tıp üniversitesidir. Ülkenin en modern ve en büyük hastanesine sahip üniversitesinde bu nedenle en iyi klinik eğitim verilmektedir. 1945 yılında kurulan üniversite; değerlendirme, yetkilendirme ulusal ajansı tarafından yetkilendirilmiş yüksek eğitim okuludur. Tıp okulları Avrupa Birliği Üyesidir. Avrupa Birliği'nin uluslar arası eğitim programına katılım sağlayan ERASMUS üniversite belgesinin taşıyıcısıdır. 136 profesör ve doçent ve 498 akademik eğitmen eğitimde görev almaktadırlar.Eğitmenler uluslar arası tıp kurumlarının üyeleri olup devamlı olarak yenilikler ve değişimler hakkında eğitim almaktadırlar.

Universitede tıp literatürünü içeren bilgisayar salonlarına sahip kütüphane de bulunmakta olup, buradan her türlü bilgi almak mümkündür.Ayrıca üniversitede 2 yataklı odalar halinde konforlu ve rahat döşenmiş yurt oteli de bulunmakta olup,buralarda öğrenci için gerekecek her türlü ayrıntı bulunmaktadır.Üniversitenin kapalı ve açık spor salonları, tenis kortları, futbol,basketbol sahaları ve havuzu bulunmaktadır. Adayın başvurdukları okula kabul edilmesi için başarıyı oluşturan derslerin ortalaması o ülkenin değerlendirmesine göre azami değerinin %62 sinden aşağı olamaz.
Ayrıca tıp üniversitesi için bitirdikleri lisede biyoloji kimya ve fizik dersi görmeleri şartı bulunmaktadır.Bu derslerden başarı ortalaması en az %62 olmak zorundadır.Lise diploması başarı ortalaması da % 55 den az olmamalıdır.

TIP FAKÜLTESİ; eğitim süresi 6 yıldan oluşmaktadır.10 sömestr eğitim ve 12 aylık klinik staj görülür. İngilizce ve Bulgarca eğitim dilleri mevcuttur. Ancak İngilizce eğitimi 1. sınıftan itibaren başlamaktadır. Okulun İngilizce hazırlık sınıfı yoktur. Bu bölümde İngilizce hazırlık eğitimi alacak öğrenciler Gıda Teknolojileri Üniversitesi'nin İngilizce hazırlık sınıfından faydalanabilmektedirler.DİŞ HEKİMLİĞİ; eğitim süresi 5.5 yıldan oluşmaktadır.10 sömestr eğitim ve 9 ay klinik staj görülür. Eğitim dili Bulgarca'dır. Okulun Bulgarca hazırlık sınıfı mevcuttur.ECZACILIK; eğitim süresi 5 yıldan oluşmaktadır.9 sömestr eğitim ve 6 ay klinik staj görülür. Eğitim dili Bulgarca'dır. Okulun Bulgarca hazırlık sınıfı mevcuttur. Öğretim Ücreti
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Yükseklisans
Doktora veya Uzmanlık
Tıp Fakültesi
3000
6000
6000
6000
Diş Hekimliği Fakültesi
3000
5600
6000
6000
Eczacılık Fakültesi
3000
5000
6000
6000

bulgaristan@msn.com


Bulgaristan`da Eğitim ve Bulgaristan Üniversiteleri
bulgaristanda eğitim Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı Bulgaristan Üniversiteleri Denince Profesyonel ProEducation LTD. ŞTİ. Akla Gelir.
Bulgaristan Üniversiteleri
Bulgaristan Üniversiteleri