VARNA TIP ÜNİVERSİTELERİ

BULGARİSTAN VARNA TIP ÜNİVERSİTESİ

Varna Tıp Üniversitesi
Bulgaristan'ın Kuzeydoğusu'nda Karadenizin kıyısında bulunan Varna, turizmin çok gelimiş olduğu ülkenin üçüncü büyük şehri. Varna Tıp Üniversitesi'nin doğum tarihi 1 Ekim 1961 yılı. Kuruluşundan bugüne kadar ünniversitede toplam 8 375 Bulgaristan vatandaşı ve 45 ülkeden 977 kişi yüksek öğretim gördü. Varna Tıp Üniversitesi toplam üç fakulteyle hizmet veriyor: Tıp fakultesi, Stomatoloji Fakultesi ve Kmu Sağlık Fakultesi. Toplam 15 Kürsüyü kapsayan Tıp Fakultesinde 246 öğretim görevlisi çaışıyor. Fakulteyi bitiren öğrenciler Mastır seviyesinde diplomalarıyla, son derece geniş uzmanlık alanlarında eğitimini devam edebiliyor. Stomatoloji Fakultesi'nden mezun olan öğrenciler Mastır seviyesinde diploma ve Dentist mesleğini icra etme yetkisine sahip oluyor. Kamu Sağlık fakultesi öğrencileri ise Sağlık Yonetimi bölümünde- Yüksek Lisans ve Mastır, Kamu Sağlığı Bölümünde – Mastır, Sağlık Hizmetleri Bölüünde - Yüksek Lisans diplomalarıyla mezun oluyor.
Varna Tıp Üniversitesinin anlaşmaları olduğu üniversiteler:
Solun 'Aristo' Üniversitesi, YunanistanBursa Uludağ Üniversitesi, TürkiyeAnkara Gazi Üniversitesi, TürkiyeEdirne Trakya Üniveritesi, TürkiyeÜsküp Universitesi, MakedonyaBrüksel Serbest Üniversitesi, BelçikaBezanson Franş Konte Üniversitesi, FransaBergen Üniversitesi, NorveçMaastriiht Üniveritesi, HollandaHanover Tıp Üniveritesi, AlmanyaMarburg Tıp Üniveritesi, AlmanyaKöln Üniveritesi, AlmanyaLyublay Tıp Üniveritesi, SlovenyaIasi Tıp Üniveritesi, RomanyaLund Üniveritesi, İsveçNant Üniveritesi, FransaMonreal Üniveritesi, KanadaKişinev Üniveritesi, MoldovaBern Inzenşpital Üniveritesi, İsviçre
28.10.2004'den itibaren Varna Tıp ÜniversitesiAvrupa Üniversiteler Birliği üyesi oldu.
Öğretim DiliÖğretim dili Bulgarcadir.BölümlerVarna Tıp Akademisi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır.* Tıp* Diş Hekimliği* Tıp menejeri* Sağlık Bakımı
Öğretim ÜcretiEğitim ücretli olup, öğrenim ücreti hazırlık sınıfı için 2 700, diğer programlar için 4000 Eurodur. Eğitim ücreti iki taksit halinde her yarıyılın başında ödenir. Türk-Bulgar çifte vatandaşlığına sahip Türk öğrenciler öğrenim ücretinin yarısını öderler.
Hazırlık ProgramıYeterli derecede Bulgarca bilmeyen öğrenciler için 8 aylık Bulgarca hazırlık kursu uygulanır.Yurt İmkanıYabancı öğrenciler için kampüs içinde yurt imkanı bulunmaktadır. Aylık ücreti yaklaşık 40-70 Euro civarındadır.Odalarda telefon ve internet bağlantısı bulunmaktadır.
Yaşam GiderleriAylık ortalama yaşam giderleri 100-150 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır.Başvuru İçin GerekenlerVarna Tıp Üniversitesi'ne başvuracak öğrencilerin lisede en az 1 yıl biyoloji ve kimya derslerini görmüş olması ve bu derslerin yıl sonu not ortalamalarının en az 3 ve üzeri olması gerekmektedir.
Öğretim Ücreti
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Yükseklisans
Doktora veya Uzmanlık
Tıp Fakültesi
3000
6000
6000
6000
Diş Hekimliği Fakültesi
3000
5600
6000
6000
Eczacılık Fakültesi
3000
5000
6000
6000

DETAYLI BİLGİYİ SİTEMİZDEN TAKİP EDEBİLİRSİNİZhttp://www.bulgaristanegitim.com.tr/
0541 213 41 97 0543 236 23 15
msn destek info@bulgaristanegitim.com.tr
bulgaristan@msn.com
Kendinize güvenin ve hayalinizi daha fazla ertelemeyin. Üniversiteli olmak Artık Hayal Değil