ASKERLİK TECİL ŞARTLARI !!!

Askerlik Tecil Şartları
T.CMİLLİĞİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Yükseköğretim Genel Müdürlüğüne

2006-2007 ÖĞRETİM YILINDA YURT DIŞINDA ÖZEL ÖGRENCI STATÜSÜNDELİSANS ve LİSANS ÜSTÜ ÖĞRENİM YAPMAK İSTEYENLERLE İLGİLİ AÇIKLAMAMasrafları kendi tarafından karşılanıp yurt dışında öğrenci olarak ( ön lisans, lisans veya lisans üstü ) örgün öğrenim yapmak isteyenler, aşağıdaki belgeler ile birlikte 1 Haziran 2006 tarıhinden 30 Nisan 2007 tarihine kadar * Yurt içinde MEB Yükseköğretim Genel Müdürlüğünde* Yurt dışında eğitim müşavirliğine / eğitim ataşeliğine, bunların bulunmadığı yerlerde konsolosluklara başvurabilirler.BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER 1) Form Başvuru Dilekçesi* Yurt içinde Milliği Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı’ nın internet sitesi ile il milliği eğitim müdürlüklerinden,* Yurt dışında eğitim müşavirlikleri / ateşeliklerinden / konsolosluklardan temin edilebilir.2) Mezuniyet Belgesi * Yurt İçinde en son mezun olunan okuldan alınacak diploma veya mezunıyet belgesı* Yurt dşındaki;- Orta öğretim kurumlarını bitirenlerden eğitim müşavirlikleri / eğitim ataşelikleri veya il milli eğitim müdürlüklerinden- Yüksek öğretim kurumlarını bitirenlerden Yükseköğretim Kurlu Başkanlığından alınacak denklik belgesinin onaylı örneği ( lise ve dengi okullardan alınacak belgelerden 1’er, üniversitelerden alınacak belgelerden 2’şer adet ).- 3) Kayıt Belgesi ( Akseptans )* Yurt dışında hazırlık, dil veya esas öğrenim yapılacak kurumdan alınacak; öğrenim seviyesi ve dalını, öğrenime basşlayış-bitiş tarihlerini, kaçıncı sömestırdan başlandığını gösteren Türkçe tercümesi ile birlikte onaylı Kayıt-Kabul Belgesi (Akseptans):- Esas öğrenimden önce dil öğrenimi yapacakların Kayıt-Kabul Belgesi’nde en az iki ay süreyle haftada en az 15 saat öğrenim görecekleri belirtilmelidir.- Dil öğrenimini tamamlayanların esas öğrenime başladıklarına dair Kayıt-Kabul Belgesi (akseptans) göndermeleri gerekir.- Türk Cumhurıyetlerı ve Bağımsız Devletler Toplulugu ülkelerinden alınacak Kayıt-Kabul Belgesi’nin ilgili yükseköğretim kurumlarının yetkilileri ile eğitim müşavirliği / eğitim ataşeliği, bulunmadığı yerlerde konsoloslukça onaylanması şarttır.4) ÖSS Sonuç Belgesi* Adayların;- ÖSS’de ön lisans öğrenimi için en az 160; lisans öğrenimi için en az 185 puan almış olmaları,- Lisans seviyesinde öğretim görmek üzere beden eğitimi, resim , müzik gibi özel yenek sınavı ile öğrenci alan yükseköğretim kurumlarının özel yenek sınavlarını kaznadıklarını ve ÖSS,de en az 160 puan aldıklarını belgelendirmeleri gerekir.* ÖSS sonuç belgesi, alındığı tarih itibarıyla, ögrenim yapılacak okula kayıt-kabul için en fazla 2 yıl gecerlidir.* ÖSS Sonuç Belgesi’nin İstenmediği Durumlar- Öğrenim görülecek ülkenin yüksek ögretim kurumlarına kayıt-kabul için girişte yapılan genel yetenek, bilim veya yüksek öğretim kurmunun özel olarak yaptığı sınavı başaranlardan,- SAT 1 (Minimum 1000 puan ); ACT ( Minimum 21 puan ); Abitur, Fransız Bakaloryası; GCE A Level Sertifikası ( Minımum 2 ders ) , Uluslar Arası Bakalorya ( Internatıonal Baccalauret, IB ); Matura Diploması alanlardan,- Yurt dışında ülkemizdeki liseler denk okullardan mezun olup yüksek öğrenim yapacaklardan,- Türkiye’deki konservatuarların lise kısmından mezun olup yurt dışında özel yetenek sınavı sonucunda kazyıt-kabul hakkı kazananlardan,- ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda yer alan ülkelerin dışındaki ülkelerdeki yüksek öğretim kurumlarının şartlarını yerine getirerek asıl öğrenimlerine başladıklarını, öğrenimlerini bir sömestr başarıyla sürdürdüklerini ve ikinci sömestreye kayıt yaptırdıklarını belgelendırenler,- Türkiye’de veya yurt dışında ( denkliği yapılmak kaydıyla ) ön lisans derecesinde öğrenim görüp lisans tamamlama öğrenimi göreceklerden,ÖSS’ye girme şartı aranmaz.5) Nüfüs Cüzdanı Örneği ( 2 adet – onaylı )6) Askerlik Durum Belgesi* Askerlik çağına girenlerden ( 20 yaşa gırlen Ocak ayının ilk gününden başlayarak );- Ön lisans ve lisans öğrenimini yapacaklardan Askerlik Erteleme Belgesi ( Askerlik Tecil Belgesi ),- Lisans üstü öğrenim yapacaklardan Askerlik Durum Belgesi ( 2 adet – onaylı )- Askerliğini yapmış olanlardan Askerlik Terhis Belgesi istenir.7) Vesikalık Fotoğraf (6 adet )8) Zorunlu Hizmet Belgesi * Zorunlu hizmetle yükümlü olanların, zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, taksitle ödemede anlaştığını veya ertelettiğini belgelendirmeleri gerekir. 9) Kamu Gorevlilerinden İstifa Belgesi ( 1416 sayılı Kanunun 21. maddesi ) ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR 1 ) Askerlik İslemleri* Türkiye’ ye izinli geleceklerden öğrenim durumlarını belgelendirenlerin askerlik tecil, pasaport uzatma gıbı işlemleri ilgili müşavirlik /ateşelik/konsolosluklarca yürütülür.* Bakaya durumuna düşenlerin askere sevklerini yeniden tehir ettirebilmeleri içinsavunmalarını konsolosluk vasıtasıyla bağlı bulundukları askerlik şubesine göndermeleri,askeri mahkemece koşuşturmaya yer olmadığı veya beraat kararı verılmesı halinde, bu karar ve yeni tarihli Öğrenim Durum Belgesi ( Akseptans ) ile sevk tehir tekliflerinin yapılabilmesi için:- Yurt dışında eğitim mişavirliğine / eğitim ateşeliğine / konsolosluğa,- Yurt içinde MEB Yükseköğretim Genel Müdürlğüne Başvurmaları gerekir.* Askerlik ertlemelerinde; - Dil öğrenimi için 1 yıl süre verilir. Özüre dayalı olarak bu süre 6 ay uzatılabilir ( ilgili yönetmelik, Md. 14 ).- Hazırlık veya telafi öğrenimi yapanlara okullarınca gereklı gorülen izin verilir. Hazırlık sınıfları ile intibak progremlarında geçirilen süreler, azami öğrencilik sürelerüne dahil değildir ( İlgili yönetmelik, Askeralma Yönergesi, Md: 15 ).- Lisans öğrenimi için okulların normal süresi kadar izin verilir. Ancak özüre dayalı olarak bu süre 2 yıl uzatılabilir.- Yüksek lisans öğrenimi için 2 yıl süre tanınır. Özüre dayalı olarak bu süre 1 yıl uzatılabilir ( İlgili yönetmelik, Md: 16 )- Doktora düzeyindeki öğrenimler için 3 yıllık süre tanınır. Özüre dayalı olarak bu süre 2 yıl uzatılabilir ( İlgili yönetmelik, Md: 16 )- Kayıtları dondurulanların bu süreleri, tam yıla tamamlanarak azami öğrencilik süresine eklenir. Bu süre, 2 yıl eya 4 dönemi geçmez ( Asker alma yönergesi ).2) Kimlerin İlişiği Kesilir- Lisans öğrenimi görenlerin 29; lisans üstü öğrenim görenlerin 33 yaşını doldurdukları yılın sonunda,- Öğrenimini tamamlayanların,- İki yıl üst üste başarısz duruma düşenlerin,- Öğrenimi bırkanların,- Öğrenime devam etmeyenlerin,- Öğrenim durumunu belgelendirmeyenlerin,- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı veya öğrencilik onur ve saygınlığını kıracak harekette bulunanların,- Mevzuata göre ülke için zararlı sayılan fiil ve hareketlerde bulunan veya bu çeşit faaliyetlere katıldıkları belirlenenlerin,- Öğrenim gördüğü kurumun kurallarına aykırı hareketinden dolayı öğrenim kurumu ile ilişiği kesilenlerin,- Bölgesinde bulunduğu müşavirliğin, ateşeliğin veya konsolosluğun talimatını dınlememekte ısrar edenlerin,- Öğrencilik dışında bir işle meşgul olanların ( Askeralam yönergesi, ilgili yönetmelik )3) Kimlerin Öğrenciliği Tanınmaz * Öğrenim görülecek ülkece tanınmamış olan kurumlarda öğrenim görenlerin,* Açık yüksek öğretim yapan veya devam zorunluluğu bulunmayan kurumlara kayıtlı olanların,* Askerlikleri ertelenemediğinden,askerliğini yapmamış olanlardan bitirdikleri öğrenim seviyesi ile aynı veya daha alt seviyede bir öğrenim görmek isteyenlerin ( Askeralma yönergesi )4) Başvurudan Önce Bilgi Edinme* Yurt dışında yüksek öğrenim görmek isteyenler, okullara başvurmadan önce;- Öğrenim yapacakları ülkenin eğitim sistemini, lisans ve lisans üstü öğrenime kayıt-kabulve vize şartalarını ilgili ülkenin büyükelçiliği veya konsolosluklarından,- Öğrenim gürecekleri kurumun vereceği diploma ve derecesinin denkliğinin ülkemizde tanınıp tanınmadığını Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından Öğrenebilirler.5) Denklik* Yurt dışından alınan yüksek öğretim diplomalarının denkliği YÖK tarafından yapılmaktadır ( 2547 sayılı Kanun ).* Yurt dışında öğrenim yapacak veya yapmakta olanların özel öğrenciliklerinin MEB’ce tanınması, onların yurt dışında aldıkları diploma ve derecelerinin denkliklerinin ülkemizde mutlaka tanınacagı anlamına gelmez.6) Öğrencilerin Yükümlülükleri* Özel öğrenciği tanınanların;- Tanıma tarihinden itibaren 45 gün içinde öğrenim yerlerine gitmeleri,- En geç 6 ay içinde müşavirlik / ataşelik / konsolosluklara başvurarak dosya açtırmaları,- Her öğrenim yılı sonunda öğrenim durumları hakkında müşavirlil / ataşelik / konsolosluklara bilgi vermeleri- Mezun olduklarını veya öğrenimlerinin sona erdiğini müşavirlik / ataşelik / konsolosluklara bilgi vermeleri gerekir.7) Belgelerin Onayı * Belgeler;- Yurt dışında müşavirlikler / ataşelikler / konsolosluklarca, - Yurt içinde noterlik, muhtarlık veya resmi makamlarcaonaylanablirler.