ŞUMEN ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİ


RUSE ve RUSE ÜNİVERSİTESİ - EĞİTİM ve ÖĞRETİMDE GELENEKLER

Ruse, Tuna kıyısına yerleşmiş en büyük liman şehridir. Romalılar zamanında Seksaginta Prista adıyla kurulup, Orta çağlarda Rusçuk adıyla anılmıştır. Şehir zengin tarihi ve kültürel geleneklere sahip olmasıyla beraber Avrupa ruhunun kopmaz bir parçasıdır. Ruse canlı sanayi, ekonomik ve kültür merkezidir.



Ruse Üniversitesi yabancı öğrenci öğretiminde zengin geleneklere sahiptir. Son elli yılda yüksek vasıflı öğretim üyelerinin sayesinde Avrupa, Asya, Afrika, Latin Amerika gibi dünyanın birçok köşesinden gelen öğrenciler kaliteli mesleki eğitim ve öğretim görmüştür.


Öğrenci yurtları 2400 yatağa mevcuttur. Dershanelere çok yakın bir mesafede bulunup, öğrencilere iyi yaşam şartları sağlamaktadır.


Öğrenci yurtlarında derslere hazırlık ve dinlence için iyi şartlar yaratılmıştır.

Ruse Üniversitesinin öğrenci yurtları dershanelere çok yakın mesafede bulunmaktadır.
Yabancı öğrenciler ayrı ve tuvaletleri olan odalara yerleştirilir.Bir öğrenci için aylık yatak ücreti 27 euro,günlük yemek masrafı ise 5 eurodur.
Yurtlara yakın öğrenci yemekhanesi ve birçok başka lokantalar vardır.
Üniversite kampüsü şehrin merkezinde bulunur.

Öğrenci yurtlarına yakın yemekhane,sağlık ocağı,postane,kreş,öğrenci çalışma dairesi, dinlence ve eylence tesisleri bulunmaktadır.
Modern bilim salonları ve araştırma laboratuvarlarında 7500 den fazla öğrenci eğitim görmektedir.

Üniversite kütüphanesi uluslararası “Baltimor Kitabevi”,”Otvoreno Obştestvo” “Soros”,”Evrika”,”Seybır” gibi vakıflarla temasta bulunmaktadır.
İngiltere, Almanya, Polonya, Macaristan, Rusya, Fransa v.s.üniversite kütüphaneleri ile sürekli kitap alış verişi yapmaktadır.
Öğrenci kültür kulüpleri topluluğu, üniversitede düzenlenen tüm sanat ve sosyal faliyetleri teşkilatlandırmaktadır.


Akademik öğrenci spor topluluğuna bağlı çeşitli spor kulüpleri teşkil edilmiştir.
Üniversitenin Kara Deniz boyunda,Tuna kıyısında ve Orta Kocabalkanda bulunan dinlenme tesisleri,eylence ve turizm için iyi şartlar sağlamaktadır.Öğretim Ücreti
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Yükseklisans
Doktora veya Uzmanlık
Tüm Bölümler
3000
3000
3500
4500

DETAYLI BİLGİYİ SİTEMİZDEN TAKİP EDEBİLİRSİNİZwww.bulgaristanegitim.com.tr
0541 213 41 97 0543 236 23 15
msn destek info@bulgaristanegitim.com.tr
bulgaristan@msn.com