SOFYA TIP ÜNİVERSİTESİ !!!

SOFYA TIP Üniversitesi'nde ilk kez İngilizce hazırlık sınıfı ile birlikte İngilizce eğitime başlandı!!!
Bulgaristan'ın en eski tıp öğretim müessesesi olan Sofya Tıp Üniversitesi dünya standartlarında eğitim veren, sağlık politikası gerçekleştiren Bulgar tıp ekolünü temsil eden, ulusal eğitim, bilim araştırmaları ve tedavi merkezidir.

Sofya Tıp Akademisi tıp, stomatoloji, eczacılık ve kamu sağlığı alanlarında bütün yüksek öğretim ve bilim dünya standart ve kriterlerine uyumlu çalışan tek okul ve örnek bir tedavi ve teçhiz müessesesi. Akademi bünyesinde çalışan Aleksandrovska, St. Ekaterina, Tsaritsa Yoanna, Mayçin Dom ve diğer üniversite hastaneleri en iyi tedavi merkezleri olarak Bulgar toplumunun şuuraltına yerleşmiş bulunuyor.
Sofya Tıp Akademisinde 1969 öğretim görevlisi ve bilim adamı çalışıyor, yaklaşık 8000 öğrenci öretim görüyor, bunların 800'ü yabancı.
Öğretim programlarının Avrupa Birliği kriterlerine uyumlu olmaları oldukça geniş karşılıklı öğrenci ve öğretim görevlisi değişimine imkan veriyor. Öğrenci değişim programları çerçevesinde Avrupa Amerika ve Asya ülkeleriyle yıllık 50 öğrenci başka ülkede tecrübe paylaşımı ve bilim araştırmaları yapıyor, bir okadar başka üniversitelerden gelen öğrenci de Sofya Tıp Akademisinde öğretim görebiliyor.
Bölümler Sofya Tıp Üniversitesi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır. Tıp Fakültesi (İngilizce) - YENİ Diş Hekimliği Eczacılık Öğretim Ücreti No Bölümler Hazırlık Lisans Uzmanlık 1 Tıp Fakültesi Bulgarca 3500 5000 5000 2 Tıp Fakültesi İngilizce 3500 5000 5000 3 Diş Hekimliği Fakültesi 3500 6000 6000 4 Eczacılık Fakültesi 3500 5000 5000
Hazırlık Programı Bir yıl süreli Bulgarca veya İngilizce hazırlık eğitimi verilir. İngilizce ya da Bulgarca yeterlilik sınavlarını geçen öğrenciler bu programlara kayıt yaptırmadan lisans eğitimlerine başlayabilirler. (İngilizce eğitim sadece Tıp fakültesinde verilmekte ve hazırlık sınıfı ilk kez bu yıl açılmıştır). Yurt İmkanı Öğrenci yurtlarında konaklama ücreti aylık 40-70ˆ civarındadır, bu ücrete ısınma ve elektrik ücreti dahildir. Telefon ve Internet imkanlarına sahip 2 ve 3 kişilik odalar bulunmaktadır. Yaşam Giderleri Aylık ortalama yaşam giderleri 100-150 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır. Uluslararası Anlasmanlar Tıp Fakültesi aynı zamanda SOCRATES gibi uluslararası bilim projelerine iştirak etmektedir. SOCRATES bir Avrupa Toplumsal programı olup eğitim geliştirme ve Avrupa’da açık bir eğitim programının oluşması için çalışmaktadır. Başlıca amaçları şunlardır: 1) Avrupa eğitimini bütün alanlarda geliştirtmek ve güçlendirme. Aynı zamanda Avrupa eğitim kaynaklarına erişebilmede eşitlik sağlama.
2) Eğitimde işbirliğini ve hareketliliği canlandırmak. Özellikle:
a) Eğitim kurumları arasında değiş tokuş’u teşvik etmek,
b) Yabancı üniversiteler ile ortak eğitim yılının kabulü,
c) Bilgi değişimini geliştirmek,
d) Popüler eğitim metotları ve kaynaklarını ulusal ve Avrupa düzeyinde bilgisel ve iletişimsel geliştirmek için programlar düzenlemek Başvuru İçin Gerekenler Sofya Tıp Üniversitesi'ne başvuracak öğrencilerin lisede en az 1 yıl biyoloji ve kimya derslerini görmüş olması ve gördükleri tüm yılların derslerin yıl sonu not ortalamalarının en az 3 ve üzeri olması gerekmektedir. (Sözel ve Eşit Ağırlık bölümü öğrencileri de kayıt yaptırabilirler.)


BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI Ltd.Şti


msn destek : bulgaristan@msn.com
bulgaristanegitimdanismanligi@hotmail.com
TEL: 0543 -236 -23 15 - 0541 -213- 41 97

Ofis Tel : 0338 214 99 00

Adres : NEFİSE SULTAN MAH.2 İSTAYON CAD NO : 25 / 2 KARAMAN

Bulgaristan Ofis Tel : 0035 989 43 581 90


www.bulgaristanegitim.com.tr


www.bulgaristanegitim.gen.tr


www.bulgaristanegitim.web.tr


www.bulgaristanegitim.biz.tr


www.bulgaristanegitim.info.tr


www.bulgaristaneğitim.info.tr


www.bulgaristaneğitim.com


www.bulgaristaneğitim.net



http://www.bulgaristanuniversitesi.net



http://www.bulgaristanuniversitesi.org



http://www.bulgaristanegitimdanismanligi.com


http://www.bulgaristanegitimdanismanligi.org


http://www.bulgaristanegitimdanismanligi.net


http://www.bulgaristanegitimdanismanligi.info