SOFYA TEKNİK ÜNİVERSİTE

Sofya Bulgaristan'ın başkentidir. Teknik Üniversite Sofya Bulgaristan'ın en üst kademesinde bulunan mühendislik bölümleriyle Avrupa'nın en köklü okullarından biridir. Üniversite'nin tüm öğretim görevlileri kendi branşlarında en üst seviyededirler. Hazırlık sınıfı için eğitim bedeli 2500 Euro'dur. Bulgaristan vatandaşlığı olanlar bu ücretlerin yarısı öderler. Lisans programı için ise 3000 Euro'dur. Okul ücretleri iki eşit taksitle sömestr başlarında alınır. Yabancı öğrenciler için bir yıl hazırlık dil eğitimi verilir. Hazırlık okumak istemeyen öğrenciler ise sınava tabi tutulur ve başarılı olanlar hazırlık okumadan birinci sınıfa başlayabilirler. Öğrenci yurtları üniversite himayesinde olup aylık 30 Euro civarındadır. Bu ücretin içerisinde elektrik, su ve ısınma da dahildir. Öğrenci yurtları şehir merkezine 15 dk uzaklıktadır. Odalar iki yada üç kişiliktir. Üniversitede öğrenim gören öğrenciler ders notlarıın iyi olması halinde Avrupa'daki ve Amerika'daki üniversitelerde öğrenimlerini devam ettirebilirler.Okulun seviyesi ABD, İngiltere vb. gelişmiş ülkelerde bulunan okullarla aynı seviyededir. Mezun olan öğrenciler Honeywell, Alcatel, Microsoft ve IBM vb. büyük firmalardan iş teklifleri almaktadır. Üniversitenin 14 farklı ülkeden 76 üniversite ile anlaşması vardır. Aynı zamanda üniversite ülkedeki diğer yüksek okulların öğretim üyelerine eğitim veren kuruluştur. Öğrenciler notlarının iyi olması halinde üçüncü ve dördüncü sınıfları İrlanda'da okuma ve okul sonunda iki okuldan da diploma alma hakkı kazanmaktadır. Ayrıca üniversitenin İstanbul Teknik Üniversite'si ile anlaşması bulunmakta. Sofya Teknik Üniversite'si değişik dallarda araştırma yapmakta ve çeşitli eğitimlerde bulunmaktadır (güçlü güvenlik sistemleri,bilgisayar sistemleri ve bilgisayar ağları, ulaşım ve tıbbi branşlarda). Üniversite geniş alanlarda; ulusal ve uluslar arası (R-D) araştırma ve geliştirme programları üzerine çalışmaktadır. Üniversite öğrencileri için (kendi arzularına bağlı) staj ve pratik yapma olanakları mevcuttur. Üniversite'de 21 tane fast-food türünde yemekhane bulunmaktadır. Ayrıca spor aktiviteleri için olimpik ölçülerde yüzme havuzu, tenis kortları, futbol, voleybol, basketbol oyun alanları, jimnastik, fitness, judo vb. tesisleri mevcuttur.


BÖLÜMLER


* Otomatizasyon, Bilgisayar ve İdare Tekniği - İngilizce
* Elektroteknik
* Elektrik Enerjisi ve Elektrik Donatımı
* Isı ve Nükleer Enerji
* Isı Tekniği
* Hidrolik ve Pnömatik Teknik
* Tekstil Tekniği ve Teknolojisi - İngilizce
* Makine Yapımı Tekniği ve Teknolojisi - İngilizce
* Makine ve Aygıt Yapımı
* Elektronik
* İletişim Tekniği ve Teknolojisi
* Bilgisayar Sistemleri ve Teknolojisi - İngilizce
* Taşımacılık Tekniği ve Teknolojisi - İngilizce
* Havacılık Tekniği ve Teknolojisi
* Ulaşım Teknolojisi ve İdaresi
* Endüstri İdaresi - Mastır
* Mühendislik Dizaynı
* Uygulamalı Matematik
* Genel Makine Yapımı - Almanca
* Bilgisayar Sistemleri ve Teknolojisi - Almanca
* Elektrik Mühendisliği - Fransızca
* Endüstri Mühendisliği - İngilizce
* Kamu İdaresi
* Ekonomi İdaresi
* Bilgisayar Projeleme Mühendisliği ve Makine Yapımı Teknolojisi
* Mekatronik - İngilizce
* Enformatik
* Makine Tasarımı


BÖLÜMLER HAKKINDA KISA BİLGİLER


Genel Makine Yapımı - Almanca : Dört yıllık lisans eğitimi verilir. Öğrenciler Karlschruhe Üniversitesi'nden Almanca diploma alma imkanına sahiptir. Almanya'da eğitim alma hakkı da kazanılır.
Bilgisayar Sistemleri ve Teknolojileri - Almanca : Dört yıllık lisans eğitimi verilir. Öğrenciler Karlschruhe Üniversitesi'nden Almanca diploma alma imkanına sahiptir. Almanya'da eğitim alma hakkı da kazanılır.
Elektrik Mühendisliği - Fransızca : Beş yıllık lisansüstü eğitimi verilir. Fransız Mühendislik Bilgileri Komisyonunca akredite edilmiştir; 3'üncü kursun sonunda öğrenciler aşağıdaki uzmanlaşma alanlarından birinde öğrenime devam edebilirler.


* Elektroteknik, elektronik, otomatizasyon
* Bilgisayar ve İletişim


Endüstri Mühendisliği - İngilizce : Dört yıllık lisans eğitimi verilir. Bölüm 1993 yılında iki önde gelen İngiliz mühendislik kurumunca - Institution of Mechanical Engineering ve Institution of Measurement and Control tarafından kurulmuştur.


ÜNİVERSİTENİN ANLAŞMIŞ OLDUĞU OKULLAR


Albania * Polytechnic University of Tirana
Argentina * U.J.N. , Buenos Aires
Cyprus * University of Cyprus
Czech Republic * Czeh Technical University in Prague
Czech Republic * Technical University of Brno
Federal Public of Yugoslavia * Universitet u Beogradu
France * Universite des Sciences et Technologies de Lille
France * Groupe ECOLE Superieure d'Ingenieurs en Electrotechnique - Noisy - Le - Grand
France * İnstitute National Des Sciences Appliquis - Rennes
France * INSA - LATEA - Rennes
France * National Polytechnical Institute of Grenoble (INPG)
France * Ecole Superirure d'Ingenieurs en Electronique et Electrotechnique, Paris
France * Higher School of Art and Crafts (ENSAM), Paris
France * National Polytechnical Institute of Toulouse
France * ECOLE Superieure d'Ingenieurs en Informatique, Marseille
France * AUPELF, Monpelie
F.Y.R. of Macedonia * STS Kiril and Metodij University
Germany * Technische Universitat Dresden
Germany * Technische Universitat Chemnitz - Zwickau
Germany * Technische Universitat Ilmenau
Germany * Technische Universitat Carolo - Wilhelmina Braunschweig
Germany * Technische Universitat Karlsruhe
Germany * Technische Universitat Darmstadt
Germany * Otto Von Guericke Universitat - Magdeburg
Germany * Deutsche Akademische Austauschdienst (DAAD) - Bonn
Germany * HDK Halle
Greece * National Technical University of Athens
Hungary * Technical University of Budapest
Hungary * University of Miskolc
Ireland * University College Dublin
Ireland * University of Limerick
Italy * Universite de Calabrie - Cosenza
Japan * Tokia University Educational System
Japan * Tokia University
Poland * Warsaw University of Technology
Poland * Technical University of Wroclaw
Poland * Higher School of Engineering, Radom
Romania * Universite Polytechnique de Bucarest
Russia * Moscow Power Engineering Institute (Technical University)
Russia * Moscow Technical University of Communications and Informatics
Russia * Moscow Civil Engineering Institute
Russia * National Electrical Engineering University - Sankt Peterburg
Serbia * Universitet u Beogradu
Syria * University of Damascus
Slovak Republic * Slovak University of Bratislava
Tunisia * ECOLE Nationale d'Ingenieurs de Monastir
Tunisia * ECOLE Normale Superieure de I'Enseignement, Technique de Tunis
Ukraine * The Polytechnics of Kiev
United Kingdom * Brunel University of West London
United Kingdom * Staffordshire Polytechnic
United Kingdom * University of Plymouth
United Kingdom * University of Nottingham
United Kingdom * University of Sunderland
United Kingdom * Brooks University - Oxford and Oxford Center for Graphic Applications
USA * Southern Illinois University ay Carbondale


Kayıt İçin Gerekli Belgeler ; Sofya Teknik Üniversite,Sofya Teknik Üniversite,Sofya Teknik Üniversite,Sofya Teknik Üniversite,Sofya Teknik Üniversite,
1) Diploma: Lise Diploması veya yeni tarihli mezuniyet belgesi2) Transkript:Tüm dönem notlarını gösteren belge. Mezun olunan liseden alınacak
3) Pasaport Sureti:Çift vatandaşlığa sahip öğrenci adayları her iki pasaportun fotokopisini ekleyecekler. - İsim özdeşlik belgesiyle birlikte.
4) İkametgah Belgesi:Halen ikamet etmekte olduğunuz Mahalle/Köy muhtarlığından. - Yeni tarihli olacak.5) Fotoğraf:Yasa ve yönetmeliklere uygun, cepheden çekilmiş (4.5x6cm). - 6 Adet fotoğraf6) Sağlık Raporu:Son bir ay içerisinde alınmış ve tam teşekküllü devlet hastanesinden alınması gerekli.7) Bilgi Formu:Öğrenci bilgi formu. - Doldurulmuş şekilde.8) Taahhütname:Öğrencinin ailesi tarafından, Öğrencinin eğitimi boyunca masraflarını karşılayacağına ilişkim taahhütname.9) ÖSS Sonuç Belgesi:Eğer öğrenci adayı ÖSYM tarafından yerleştirilmişse, kendisine gönderen sınav sonuç belgesi.
DETAYLI BİLGİYİ SİTELERİMİZDEN TAKİP EDEBİLİRİSNİZ

Bulgaristanda EğitimBulgaristan Eğitim
Bulgaristan Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristan
Bulgaristanda Eğitim
Sofya Teknik Üniversitesi
Eğitim Haberleri
Sofya Tıp Üniversitesi
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaria
Bulgaristan Vizesi
Bulgarca
Bulgaristan Üniversiteleri
Bulgaristanda Egitim
Bulgaristanda Üniversite
Bulgaristan Üniversitesi
Bulgaristanda Eğitim
Varna Teknik Üniversitesi
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim Danışmanlığı
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı İstanbul
Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı Karaman
Bulgaristanda Eğitim Öğretim
Bulgaristan Eğitim Danışmanlığı
Bulgaristanda Eğitim Ücretleri
Bulgaristan Eğitim Resmi Web SitesiBulgaristan Eğitim Merkezi
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim
Bulgaristanda Eğitim