SOFYA İNŞAAT VE MİMARLIK

Sofya İnşaat ve Mimarlık Üniversitesi'nde ilk kez İngilizce eğitime başlandı!
1942 yılında Yüksek Teknik Okul'u olarak kurulan üniversite, 1945'te yılında Devlet Politeknik Okulu, 1953'te İnşaat Mühendislik Ensitüsü, 1963'de Yüksek İnşaat Mühendislik Ensitüsü, 1977'de Yüksek Mimarlık veİnşaat Ensitüsü, 1990'dan itibaren ise Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi ismi altıda eğitim veriyor.

Toplam öğrenci sayısı 3800 (bunlardan 486'sı açık öretim, 352 yabancı öğrenci ve 50'si doktora yapan öğrenciler)
Öğretim görevlisi 190. Sofya'nın merkezinde bulunan 7 binasında, 90 eğitim salonu, 36 laburatuvar, 3 spor salonu ve 2675 kişilik öğrenci yurduyla hizmetinizde olacak.
Açıldığından beri üniversitede 5 bin 500 mimar, 25 bin mühendis yüksek öğretimini bitirmiş bulunuyor.
AB programlarına katılım:
Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi'nin Sokrat, Leonardo Da Vinçi ve Beşinci Bilim Araştırmaları gibi AB programlarının yanısıra AESOP, CIB, EAAE, EAIE, ESDEP, IABSE, IATUL, ICOMOS, İFLA, ISSMGE uluslararası kuruluşların üyesi.
Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi Atina, Bordo, Viena, Göteborg, Drezden, Karlsrue, Londra, Moskova, Nant, Olştin, Ren, Ruan, Tsyurih ve Şİtutgart üniversiteleriyle ikili dayanışma anlaşmaları çerçevesinde faaliyet gösteriyor.

Bölümler Sofya Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır. İnşaat Mühendisliği Fakültesi (İngilizce) Mimarlık Fakültesi Hidroteknik Fakültesi Taşımacılık Mühendisliği Fakültesi Öğretim Ücreti Öğretim ücreti her dönem başlangıcında olmak üzere iki defada ödenir. Türk-Bulgar çifte vatandaşlığına sahip Türk öğrenciler öğrenim ücretinin yarısını öderler. No Bölümler Hazırlık Lisans Yükseklisans Doktora 1 Tüm Bölümler 2400 3000 3000 3500

Hazırlık Programı Öğretim Dili İngilizce veya Bulgarcadır. Yeterli derecede İngilizce veya Bulgarca bilmeyen öğrenciler için bir yıllık Bulgarca eğitim verilir. Hazırlık sınıfında öğrencilerin seçtikleri branşlara bağlı olarak dil eğitiminin yanı sıra ilgili alan dersleri de verilmektedir. Hazırlık yılı sonunda sınav yapılmaktadır.
Yurt İmkanı Üniversitede aylık yatak ücreti yaklaşık 35-55 Euro olan yurt odaları mevcuttur.
Yaşam Giderleri Aylık ortalama yaşam giderleri 100-150 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır.
Kabul Şartları Her lise mezunu bu okula başvurabilir. Hiçbir sınav şartı aranmamaktadır. (ÖSS şartı yok) Üniversiteden kabul alabilmek için lisede en az 1 yıl matematik ve fizik dersi almış olmak ve bu derslerin yılsonu not ortalamasının (alınan tüm yılların) en az 3 ve üzerinde olması gerekir.