PLOVDİV ÜNİVERSİTESİ !!!

Plovdiv Üniversitesi
Güney Bulgaristan'ın en büyük ünivesitesi ve ülkede ikinci büyük okul olan Plovdiv Üniversitesi 1961 kurulmuş olup 40'ın üzerinde alanda eğitim vermekte. Üniversitede 900'den fazla öğretim görevlisi (bunların 30'u profesör, 160 doçent, 360 asistan) çalışıyor. Okulun 9 fakultesinde 8000 devamlı, 5000 gıyabi öğretim gören öğrenci bulunuyor. Üniversitenin ABD ve hemen bütün Avrupa ülkelerinin (Türkiye dahil) yanısıra birçok Asya ve Afrika ülkelerinin eğitim müesseseleriyle ortak çalışıyor. Plovdiv Üniversitesi öğrencilerine iletişim merkezi, uzmanlık laboratuvarları, dil çalışma salonları, bilgisayar ve multimedya salonları, Açık öğretim merkezi, Araştırma ve uzmanlık bölümü, Eğitim tiyatrosu, spor merkzi ve teknik merkezler gibi modern ve geniş imknları sunuyor.
Öğretim Dili: Öğretim dili Bulgarca'dır.
Bölümler
Plovdiv Üniversitesi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır.
Anaokul Öğretmenliği Arkeoloji Astrofizik Astronomi Basın Yayın Enformasyon Beden Eğitimi Biyoloji ve Fizik Biyoloji ve Kimya Bulgar Dili ve Edebiyatı Bulgar Dili ve Tarih Bulgar -Rus Dili Edebiyatı Cografya ve Biyoloji Edebiyat Tarihi Edebiyat Teorisi Eğitim Pedegojisi Eğitim Pedegojisi ve Matematik Eğitim Yönetmeliği Ekoloji ve Çevre Koruma Ekonomi Ekonomi ve Enformasyon Enformasyon Fizik Geodezi İdari İlişkiler İlkokul Öğretmenliği ve Yabancı Dil İngiliz Dili ve Edebiyatı Kimya Kimya ve Çevre Koruması Matematik Matematik ve Enformasyon Milli Savunma Müzik Müzik Pedegojisi Onaokulu ve İlkokul Pedegojisi Psikoloji Resim Rus Dili ve Edebiyatı Rus Edebiaytı ve Kültürü Sosyal Pedegoji Tarih Tarih ve Coğrafya Teoloji Turizm Türk Dili Edebiyatı ve Kültürü Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Ücreti Öğretim ücreti ve hazırlık sınıfı ücreti her dönem için 1500 Eurodur. (yıllık 3000ˆ). Öğrenim ücreti iki eşit taksitle sömestr başında ödenir. Türk-Bulgar çifte vatandaşlığına sahip Türk öğrenciler öğretim ücretinin yarısını öderler. Hazırlık Programı Bulgarca hazırlık eğitimi zorunludur. Bulgarca yeterlilik sınavlarını geçen öğrenciler bu programlara kayıt yaptırmadan lisans eğitimlerine başlayabilirler. Yurt İmkanı Üniversitede yurt imkanı mevcuttur. Aylık ücreti 30 -50 Euro olup sınırlı sayıda yer bulunmaktadır. Yaşam Giderleri Aylık ortalama yaşam giderleri 70-120 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır. Başvuru İçin Gerekenler Lise mezunu herkes bu okula başvurabilir. Hiçbir sınav şartı aranmamaktadır. Okul ya da alan ayırımı yapılmadan istenilen her bölüm seçilebilir. Başvurmak istediğiniz bölüme göre lisedeki ilgili dersin yılsonu not ortalamasına bakılır. Mühendislik fakültesi için matematik ve fizik derslerinin yılsonu not ortalamasının en az 3 olması ve diger bölümler için İngilizce ve tarih derslerinin yılsonu not ortalamasının en az 3 olması gerekmektedir.


msn destek : bulgaristan@msn.com
bulgaristanegitimdanismanligi@hotmail.com
TEL: 0543 -236 -23 15 - 0541 -213- 41 97

Ofis Tel : 0338 214 99 00

Adres : NEFİSE SULTAN MAH.2 İSTAYON CAD NO : 25 / 2 KARAMAN

Bulgaristan Ofis Tel : 0035 989 43 581 90