BULGARİSTAN'DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ !!!

NEDEN BULGARİSTAN ÜNİVERSİTELERİ?Türkiye’de ÖSS sınavını kazanmak ve istediğiniz üniversiteye yerleştirilmek; üniversitelere başvuruda bulunan adayların sayıca çokluğu ve mevcut üniversite kontenjanlarının yetersizliği sebebi ile gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Bu nedenledir ki, yurt dışında ve özellikle Bulgaristan’daki yüksek eğitim kurumlarına başvurular son yıllarda oldukça artmıştır.Bulgaristan üniversiteleri kaliteli uzman eğitim kadrosu, eğitim için gerekli üst düzey teknolojik imkânları, sınıfları ve laboratuarları ile uluslar arası modern eğitim sağlamaktadır. Üniversitelerdeki tüm öğretim görevlileri kendi alanlarında uluslar arası eğitim kurumlarının üyeleri olup, gelişen teknolojiler ve yenilikler hakkında başka ülkelerin eğitim seminerlerine katılıp eğitim almaktadırlar.Müfredat, mecburi-seçmeli- ve serbest seçmeli derslerden oluşturulmaktadır. Bu şekilde; öğrencilerin daha istekli olarak, bilimsel alanlarda derin bilgi ve yetenek kazanmaları sağlanmaktadır. Öğrenciler ve eğitmenler Avrupa Birliğinin projelerine ilişkin programlarına, klinik stajlara, ülkede ve yurt dışında bilimsel forumlara katılmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerde yüksek lisans ve doktora için de eğitim verilmektedir. Bulgaristan üniversitelerinin mezunları tıpta, hafif ve ağır sanayide, bilgisayar endüstrisi ve diğer alanlarda bölgenin önde gelen uzmanları ve bilim adamlarıdır. Bulgaristan’ın önümüzdeki AB adaylığı; mezun öğrencilere Avrupa, ABD, Kanada; Avustralya ve başka ülkeler düzeyinde tanınmış diploma imkânı vermektedir.Her Lisans diploması, AB adayları ve Bolonya sözleşmesini imzalamış ülkelerde denklik imtihanı olmadan geçerli olup, Avrupa sertifika belgesi eşdeğerindedir. Türkiye Bolonya sözleşmesinin henüz bir kısmını imzalamıştır. Bu sebeple her yurt dışı eğitim alan öğrenciye denklik belgesi vermemektedir. YÖK her yıl yurt dışında tanıdığı ve onayladığı yabancı okulları ÖSYS kitapçığında belirtir ve kısıtlı kontenjanla öğrenci gönderir. Eğer ÖSS sınavında yeterli puanı aldıysanız bu üniversitelerde tercih yaptığınız bölüme yerleştirilirsiniz. Ancak yeterli puanı alamadıysanız yurt dışı eğitim imkânı kazanamazsınız. Yurt dışında eğitim almak için YÖK’ün tanımadığı ve denklik vermediği okullara müracaat edip kabul edilirseniz mezun olduğunuzda diplomanız Türkiye’de tanınmayabilir! Bu geleceğiniz için gerçekten önemli bir konudur. Biz, BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI olarak okullarımızın tamamının YÖK tarafından tanınma ve denklik belgesi verilme konusunda öğrencilerimizin geleceğini önemle dikkate alarak konuya itina ile yaklaşıyoruz. Sözleşmeli olduğumuz tüm üniversiteler YÖK’ün 2005 ÖSYS kitapçığında da belirttiği gibi YÖK tarafından tanınan ve mezun olduktan sonra denklik belgesi verilen üniversitelerdir. Üniversite sınavına girmişseniz ve baraj ortalamayı geçmişseniz denklikle ilgili problemi aşarsınız ve askerlik ertelemeniz öğrencilik üzerinden rahatlıkla gerçekleştirilebilir.BULGARİSTAN’DA ALINACAK EĞİTİMİN EKONOMİK ANLAMDAKİ AVANTAJLARIBulgaristan’da yaşamanın ekonomik anlamda kolaylığı diğer ülkelerle karşılaştırıldığında (Amerika, İngiltere, Kanada vs.) oldukça avantajlıdır. Bir öğrenci aylık 120 € ile rahatça geçimini sağlayabilir. Yurt ve ev kiraları da oldukça ucuzdur. Üniversitelerimizin kendine ait öğrenci yurtları bulunmaktadır. Yurtlara kabul işlemleri fazla bürokrasi gerektirmeyen yalnızca 1 gününüzü alacak işlemlerden oluşur. Yurtlara kabulde öncelik yabancı öğrencilere verilmektedir. Üniversite yurtları temizlik ve sağlığa uygunluk bakımından son derece iyidir. Odalar iki-üç kişilik olmakla birlikte tek kişilik seçeneği de mevcuttur. 24 saat internet hizmeti, spor alanları, yemekhane, kütüphane, kafeterya, market gibi öğrencinin her ihtiyacını karşılayacak şekilde düzenlenmiştir. Öğrenci yurt kiraları aylık 35 € civarındadır. Dileyen öğrenciler ev tutabilirler. Ev kiraları aylık (eşyalı) ortalama 75 € civarındadır. Evlerin lüksü arttıkça kira bedelleri de artar ve bu fiyat 300 € ya kadar çıkabilir. Ev kiralama konusunda firmamız BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI size yardımcı olacaktır.BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI öğrencilerimizin her türlü soru ve taleplerini karşılamak üzere öğrencimize bir danışman tahsis etmektedir. Danışmanlar; öğrenciler, velileri ve okuldaki eğitmenler arasında aracılık yapıp haber alma, öğrenci not durumunu öğrenme, devamsızlık durumunu öğrenme ve bildirme görevini üstlenmektedirler. Ayrıca Bulgaristan’da öğrencilerin her türlü soru ve ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapmaktadırlar. Bu sistem velilerin çocuklarıyla kolay iletişim kurabilmelerini sağlamaktadır.BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI, öğrencilere öğrenci vizesi alabilmektedir. Bulgaristan Konsolosluğu’nun yetkili vize firmasıdır.ve eğitmenler Avrupa Birliğinin projelerine ilişkin programlarına ve uluslar arası öğrenci eğitim programlarına klinik stajlara ve ülke ve yurt dışında bilimsel forumlara katılmaktadırlar.TIP FAKÜLTESİ; eğitim süresi 6 yıldan oluşmaktadır.10 sömestr eğitim ve 12 aylık klinik staj görülür.DİŞ HEKİMLİĞİ; eğitim süresi 5.5 yıldan oluşmaktadır.10 sömestr eğitim ve 9 ay klinik staj görülür.ECZACILIK; eğitim süresi 5 yıldan oluşmaktadır.9 sömestr eğitim ve 6 ay klinik staj görülür.Ayrıca üniversitede uzmanlık dallarında ve doktora için eğitim verilmektedir. üniversitede tıp literatürünü içeren bilgisayar salonlarına sahip kütüphane de bulunmakta olup, buradan her türlü bilgi almak mümkündür.Ayrıca üniversitede 2 yataklı odalar halinde konforlu ve rahat döşenmiş yurt oteli de bulunmakta olup,buralarda öğrenci için gerekecek her türlü ayrıntı bulunmaktadır. Üniversitenin kapalı ve açık spor salonları, tenis kortları, futbol,basketbol sahaları ve havuzu bulunmaktadır.